preloder
Bootcamp
Zwanger worden & zijn Zwanger zijn

Blijf in shape met Mommy 2B Bootcamp

Yes, een positieve test! Je bent zwanger! Een feestelijk moment. Maar dan komen langzaam de eerste zwangerschapskwaaltjes om de hoek kijken. Sommigen kunnen geen broodje meer binnen houden en weten zelfs al vóór de zwangerschapstest dat ze zwanger zijn. Anderen zijn vooral moe. Heel. Erg. Moe. That was me. Ik kon de hele dag wel slapen. En als ik wakker werd, was ik nog steeds even moe als daar voor. Niet zo gek op zich, als je bedenkt dat je lichaam zich volledig moet focussen op z’n grootste missie ooit: het maken van jullie kindje. Lekker toegeven aan die moeheid dus.

Toen ik na 12 weken weer een beetje mijn oude ik werd, besloot ik niet stil te blijven zitten. In shape blijven zoals Doutzen Kroes en direct na je zwangerschap weer strak in je velletje, dat wilde ik ook wel! Dat dit een mission impossible was realiseerde ik me al snel. Je moet (sorry for the wake-up call) vooral gezegend zijn met de juiste genen. En een personal trainer hebben de meesten ook niet. Maar dat neemt niet weg dat sporten tijdens je zwangerschap wel super goed voor je is. Zowel voor jou als voor je baby. Uit recent onderzoek blijkt zelfs dat vrouwen die tijdens hun zwangerschap fysiek actief waren, gezondere kinderen krijgen. Daarnaast ben je na je bevalling weer veel sneller fit. Aan de slag dus!

Ik meldde me aan voor de Mommy 2B Bootcamp van The Bootcamp Club. Hoe dat was en of ik het zou aanraden, lees je hieronder:

Mommy 2B Bootcamp

Wat is het?

  • Een 8-weeks bootcamp-programma specifiek voor zwangere dames
  • Trainen met ongeveer 10 dames per groep
  • Bij goed weer buiten sporten. (Wij hebben alle lessen buiten kunnen doen. Gestart op 22 mei)
  • De lessen die ik volgde waren op zondagochtend in het Vondelpark, maar ze worden op meerdere locaties gegeven. (Check altijd even het actuele lesrooster op de site van The Bootcamp Club).

Kosten: 125,- euro

Voordelen:

  • Bootcampen heeft een iets hogere intensiteit dan bijvoorbeeld yoga
  • Kick-off met voedingspresentatie
  • 25,- korting in de shop van Noppies
  • Nog energie over? Met je Bootcamp-pas kun je, je ook onbeperkt inschrijven voor de andere lessen van The Bootcamp Club

Nadelen:

  • Niet altijd een vaste groep meiden (omdat je je ook voor andere lessen in kunt schrijven). Hierdoor is het wekelijks aanwezig zijn iets ‘vrijblijvender’.
  • Minder hechte groep door de soms wisselende groepssamenstelling

Mijn advies?

Lekker doen! De oefeningen zijn uitdagend en buiten bezig zijn is heerlijk. Plus: andere mommy’s nog zien bootcampen met 38 weken, is inspirerend om te zien als je zelf nog ‘maar’ 22 weken bent.

https://thebootcampclub.nl/nl/training/mommytobebootcamp

TIP:

Bootcampen niks voor jou? Sporten die je als zwangere sowieso kunt doen zijn wandelen, zwemmen, fietsen en yoga. Blijf echter wel goed naar je lichaam luisteren. Stop wanneer iets pijn doet, houd je hartslag onder de 140Bpm en overleg bij twijfel altijd even met je verloskundige.

Ik heb zelf bij The Bootcamp Club nog yoga-lessen gevolgd bij Myrthe. Ze geeft ‘gewone’ yogales maar is wel gespecialiseerd in yoga voor zwangeren.

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply

    Top